Ik wil hier wel blijven slapen !

Deze uitspraak hoor ik regelmatig in de kindercursus.
Met enkele recente variaties zoals: dit blijf ik aaaaaaltiijjjd doen !
Of: ik ben blij dat ik hier ben, dan krijg ik weer eens sap.
En: wie mag er vandaag op het blauwe kussentje ?
(Daar heb ik een lijstje van gemaakt.)
Regelmatig: heb je jodenkoeken ? Want die heb je vorige week beloofd !
Ook: mag ik nog een stukje chocolade ?  (variant: koekje ?)
Antwoord: nee !

De les begint ’s middags om vier uur.
De kinderen stormen vaak net na half vier al binnen !
Ze zijn 7 tot 12 jaar en super-enthousiast !

Het lijkt misschien alsof het in de kinderles
alleen over eten en drinken gaat,
maar dat is natuurlijk niet zo.

Ik vind het belangrijk om de lessen zodanig aan te bieden,
dat het de kinderen ook wezenlijk iets kan brengen.
Zodat ze leren om
zich beter te concentreren,
hun fantasie te vergroten,
oplossingen kunnen bedenken voor een probleem,
hun gevoel voor schoonheid ontwikkelen,
samen leren werken,
hun expressiviteit te uiten,
naar elkaar luisteren en waarderen,
leren ordenen,
hun blik verwijden,
kunst ontdekken,
plezier hebben in het creatieve proces.

Om dit te bereiken geef ik hen specifieke tekenopdrachten,
die een wezenlijke werking hebben.
Je kunt de achtergronden van de tekenopdrachten lezen in de

GALERIE

Toen ik mijn atelier in Den Hout bijna 5 jaar geleden opende
heb ik meteen kinderlessen georganiseerd,
omdat ik die vitale teken-energie in mijn ruimtes wilde laten stromen.
De kinderen zijn blijven komen.
Als ik nu foto’s terug zie, zie ik hoe klein ze eerst waren.
En nu zijn er ook al naar de middelbare school gegaan.

Een poos geleden ging ik naar een expositie,
georganiseerd door een oud-leraar van mij, die kunstverzamelaar is.
De expositie was in De Witte Dame in Eindhoven.
Hij had kindertekeningen tussen de kunstwerken
van gerenommeerde kunstenaars gehangen.
En dacht je nu echt dat je kon aanwijzen wat door een kind was gemaakt
en wat door een ‘echte’ kunstenaar ? Echt niet !

Er is veel gemaakt in de afgelopen 5 jaar!

Met volle aandacht:

kindercursus

kindercursus schat in zes-ster

Een kleine greep uit de kunstwerken,
gemaakt door kinderen van 7 t/m 12 jaar

Wil je hier meer lezen over de kinderlessen ?

 

 

..

Over praktijkmariannegeerts

Mijn naam is Marianne Geerts-Roeven, teken(taal)docent, (kinder)tekentherapeut en coach beeldend. In opdracht verzorg ik kunstprojecten en teambuilding-workshops. Ook is het mogelijk een afspraak te maken voor een individueel coachingstraject of een tekentherapeutisch traject. Daarnaast ben ik Bach-consulente en kunt u mij benaderen voor Therapeutic Touch.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie