Rust en ontspanning vinden in een cirkel

Het valt niet mee om iedere dag een moment van rust in te lassen. Er is vaak een programma dat op de rol staat, een deadline die gehaald wil worden en als het dan ’s avonds laat is geworden met doorwerken heb je echt geen zin om in de ochtend vroeger op te staan om actief tot ontspanning te komen 🙂

Er komt een moment dat je dat niet meer volhoudt. Je wordt te moe, je krijgt een hekel aan jezelf omdat je het jezelf aandoet. Je voelt dat je niet meer echt de dingen doet die je het liefste doet. Maar je bent bang dat je iets mist, of gaat achterlopen als je niet door blijft gaan in die molen. Je zegt tegen jezelf dat je het morgen anders gaat doen, of je zegt tegen jezelf dat het wel meevalt, of je vindt dat jij de enige bent die het op de juiste manier kan doen. Maar het gaat steeds meer pijn doen. Tot de grens is bereikt. En dan krijg je lichamelijke klachten (50-75% veroorzaakt door stress) of een burn-out.

Laat het maar niet zo ver komen. Plan je creatieve meditatiemomenten in. Stap af en toe in een totaal andere wereld, de wereld van rust en eenvoudige fantasie. Neem een printervel (vast niet ver uit de buurt) en je pen. Trek een cirkel en focus jezelf binnen die cirkel. Daar is voor een kwartier je wereld, je ruimte. die je helemaal naar jou idee gaat invullen. Creëer een plekje in huis voor jezelf. Alleen voor jou. Dat heb ik ook:

.
Oeps, ik wil maar zeggen: jong geleerd is oud gedaan. Ik bedoel natuurlijk zo:

IMG_8271.jpg

.
Als je een dagje een workshop Mandala tekenen hebt gevolgd kun je er nog beter mee uit de voeten.

Lees er hier meer over .. 

IMG_1467 kopie.jpg

Over praktijkmariannegeerts

Mijn naam is Marianne Geerts-Roeven, teken(taal)docent, (kinder)tekentherapeut en coach beeldend. In opdracht verzorg ik kunstprojecten en teambuilding-workshops. Ook is het mogelijk een afspraak te maken voor een individueel coachingstraject of een tekentherapeutisch traject. Daarnaast ben ik Bach-consulente en kunt u mij benaderen voor Therapeutic Touch.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie